Aktualności
Zaawansowanie inwestycji w miesiącu czerwcu 2025 r.
Roboty mostowe:
Ogólne zaawansowanie na obiektach mostach wynosi 58,3% na przepustach skrzynkowych 49,1%
Obiekt 01WD -zaawansowanie 65%
Wykonano wszystkie podpory, zamontowano łożyska, wykonano poprzecznice pod montaż belek, który odbędzie się w przyszłym tygodniu.
Obiekt 05PZGd -zaawansowanie 53,7%
Wykonano 75% kolumn DSM jako wzmocnienie podłoża, 75% fundamentów i 50% podpór (Podpora nr 1 jest w kolizji z DK19)
Obiekt 07WD -zaawansowanie 41,3%
Wykonano 66% fundamentów i podpór (podpora nr 1 była w kolizji z istniejącą DK19, wprowadzono bay-pass, rozpoczęto prace na tej podporze)
Obiekt 10WD -zaawansowanie 59,4%
Wykonano wszystkie podpory, zamontowano łożyska jesteśmy na etapie wykonywania poprzecznic.
Obiekt 13WS – zaawansowanie 69,6%
Wykonano wszystkie podpory, zamontowano łożyska, wykonano poprzecznice pod montaż belek, który odbędzie się w przyszłym tygodniu.
Obiekt 15WS – zaawansowanie 62,4%
Wykonano wszystkie podpory, zamontowano łozyska oraz wykonano 50% poprzecznic pod montaż łożysk.
W okresie od 01.06.2025 r. do 30.06.2025 r.
W czerwcu 2025 roku prace na budowie postępowały zgodnie z harmonogramem, obejmując szeroki zakres robót ziemnych, mostowych oraz branżowych.
Roboty ziemne
W ramach robót ziemnych kontynuowano prace przygotowawcze i konstrukcyjne:
- zdjęto warstwę urodzajną na ponad 82% powierzchni,
- wykonano roboty wykopowe i nasypy na poziomie odpowiednio 22,6% i 22,3%,
- ułożono warstwę ulepszonego podłoża (32,8%),
- rozpoczęto budowę warstw mrozoochronnych – ze spoiwem (22,9%) i z gruntu niewysadzinowego (40,6%),
- kontynuowano budowę podbudów drogowych: pomocniczej i zasadniczej (od 18,9% do 26,5% zaawansowania),
- wbudowano 14 450 ton betonu asfaltowego w ramach podbudowy z BA.
Roboty mostowe
Ogólne zaawansowanie robót mostowych kształtuje się na poziomie:
- 58,3% dla obiektów mostowych,
- 49,1% dla przepustów skrzynkowych.
Wybrane obiekty inżynierskie:
- Obiekt 01WD – zakończono realizację podpór i montaż łożysk, wykonano poprzecznice przygotowujące do montażu belek (zaplanowanego na przyszły tydzień). Zaawansowanie: 65%.
- Obiekt 05PZGd – wykonano 75% kolumn DSM, 75% fundamentów oraz 50% podpór. Prace są częściowo utrudnione z uwagi na kolizję podpory nr 1 z drogą krajową DK19. Zaawansowanie: 53,7%.
- Obiekt 07WD – wykonano 66% fundamentów i podpór. Po uruchomieniu bypassu rozpoczęto prace przy podporze w kolizji z istniejącą DK19. Zaawansowanie: 41,3%.
- Obiekt 10WD – zakończono budowę podpór i montaż łożysk, obecnie realizowane są poprzecznice. Zaawansowanie: 59,4%.
- Obiekt 13WS – wykonano wszystkie podpory, zamontowano łożyska i wykonano poprzecznice. Montaż belek zaplanowany na kolejny tydzień. Zaawansowanie: 69,6%.
- Obiekt 15WS – zakończono budowę podpór i montaż łożysk, wykonano 50% poprzecznic. Zaawansowanie: 62,4%.
Roboty branżowe
W czerwcu znaczne postępy odnotowano także w zakresie robót branżowych:
- sieć wodociągowa – 84%
- sieć telekomunikacyjna – 81%
- melioracje – 64%
- kanalizacja sanitarna – 65%
- sieci elektroenergetyczne – 56%
- zbiorniki retencyjne – 31%
- kanalizacja deszczowa (kanały, wpusty) – 23%
- kanalizacja sanitarna i wodociągowa na MOP Tuliłów i Halasy – 30%
Wprowadzenie Czasowej Organizacji Ruchu w dniu 23.06.2025 r.
W dniu 23.06.2025 Wykonawca Odcinka Granica Województwa – Międzyrzec Podlaski (Obwodnica Międzyrzeca Podlaskiego), firma Strabag, planuje wprowadzić zmianę organizacji ruchu polegającą na zmianie przebiegu drogi krajowej nr 19 (wykonaniu bypassu) w obrębie obiektu WD7 w pobliżu miejscowości Halasy.
Wprowadzone zostanie białoczerwone oznakowanie U-25 (tablice zabezpieczające wykop). Zabezpieczenie będzie wykonane poprzez ustawienie tablic na długości robót, wzdłuż bypassu drogi krajowej nr 19 (po obu jej stronach, na poboczach).
W obrębie prac zmianie ulegnie lokalizacja zatok przystankowych – zostaną one przeniesione poza obręb prac, z zachowaniem pełnej obsługi relacji.
Zmianie ulegnie również oznakowanie poziome – pojawią się zmiany w kolorze żółtym.
Zaleca się zachować szczególną ostrożność w strefie prowadzonych prac oraz stosować się do wskazań oznakowania poziomego i pionowego.
W okresie od 01.05.2025 r. do 31.05.2025 r.
W maju 2025 r. na budowie odcinka drogi ekspresowej S19, mimo kilkudniowych przerw spowodowanych intensywnymi opadami deszczu, kontynuowano realizację robót drogowych, mostowych i branżowych.
Roboty drogowe:
- wykonano odhumusowanie (usunięcie wierzchniej warstwy gruntu) na powierzchni ponad 23 tys. m²,
- zrealizowano wykopy i nasypy o łącznej objętości przekraczającej 45 tys. m³,
- wzmocniono podłoże drogowe na powierzchni ponad 33 tys. m²,
- ułożono warstwę mrozoochronną oraz warstwy podbudowy drogowej (pomocniczej i zasadniczej) – łącznie ponad 50 tys. m²,
- wykonano blisko 1 km ścieków trójkątnych w ramach systemu odwodnienia,
- przeprowadzono rozbiórkę nawierzchni, barier energochłonnych i ekranów akustycznych.
Roboty mostowe:
- kontynuowano betonowanie fundamentów, podpór i przyczółków na obiektach mostowych,
- wykonano zbrojenia konstrukcyjne
- prowadzono prace przy przepustach i płytach przejściowych,
- na części obiektów osiągnięto wysoki stopień zaawansowania robót.
Roboty branżowe:
- trwała budowa zbiorników retencyjnych
- prowadzono roboty kanalizacyjne – deszczowe i sanitarne – w tym montaż wpustów, studni osadnikowych oraz przyłączy,
- wykonano przebudowy kolizji z sieciami telekomunikacyjnymi i elektroenergetycznymi,
- realizowano prace sieciowe w rejonie MOP Tuliłów.
Zmiana organizacji ruchu na węźle Miedzyrzec Podlaski Południe
W dniu 6 maja 2025 r. została wprowadzona zmiana organizacji ruchu zgodnie ze poniższym schematem. W ramach wprowadzonej organizacji:
– zamknięto jezdnię prawą (zachodnią) drogi krajowej nr 19,
– wyłączono z użytkowania część łącznic na węźle Międzyrzec Podlaski Południe,
– ruch z drogi wojewódzkiej nr 813 na DK19 oraz z DK19 na DW813 – zarówno w kierunku Lublina, jak i Białegostoku – odbywa się przez łącznicę po stronie wschodniej w obu kierunkach.
Uwaga – samochody jadące od strony Międzyrzeca, chcące zjechać w kierunku na Lublin muszą zjechać na łącznicę przed węzłem, a nie jak to była w pierwotnej organizacji ruchu, za węzłem. Brak zastosowania się do powyższego będzie skutkował potrzebą nawrócenia.
Prosimy o zachowanie ostrożności w rejonie prowadzonych prac i stosowanie się do tymczasowego oznakowania.
Wprowadzenie Czasowej Organizacji Ruchu w dniu 15.05.2025 r.
Zmiana dotyczy zabezpieczenia robót poprzez ustawienie znaków ostrzegawczych i oznakowania U-21 w ciągu Drogi Krajowej nr 19 w m. Halasy wygradzając wzdłuż strefę robót – między 5+000 – 6+500 projektowanego kilometrażu.
W okresie od 01.04.2025 r. do 30.04.2025 r.
Roboty drogowe
W kwietniu kontynuowaliśmy prace przygotowujące teren pod budowę drogi:
- Wzmocniono grunt – ponad 4 800 m².
- Ułożono warstwy podbudowy, które będą podstawą przyszłej jezdni – razem ponad 35 000 m².
- Odhumusowanie trasy głównej – wykonano w 34 %
- Wykopy, nasypy – zaawansowanie prac wynosi 12 %
- Warstwa mrozoochronna – zaawansowanie prac wynosi 9%
Roboty mostowe
Prace przy obiektach mostowych przebiegały zgodnie z planem:
- Betonowanie fundamentów w 80%
- Wykonanie podpór w 30%.
- Wzmocniono konstrukcje stalowym zbrojeniem – zużyto ponad 110 ton stali.
- Kontynuowano wykopy pod podpory i prace przy przepustach.
Roboty branżowe
Postęp także w przebudowie sieci:
- Prace przy przebudowie linii energetycznych są wykonane w około 80%.
- Zakończono układanie kanalizacji deszczowej w kilku lokalizacjach.
- Trwała budowa zbiorników retencyjnych i rur ochronnych dla instalacji.
Wprowadzenie Czasowej Organizacji Ruchu w dniu 06.05.2025
W dniu 06.05.2025 r. wykonawca zadania: „Budowa drogi ekspresowej S19 Białystok – Lubartów, odc. granica woj. mazowieckiego i lubelskiego Międzyrzec Podlaski (koniec obwodnicy)” – firma STRABAG wprowadziła czasową organizację ruchu na DK2 (kierunek Warszawa).
Czasowa organizacja ruchu obejmuje wyłączenie z ruchu jezdni prawej. Ruch będzie odbywał się po jezdni lewej dwukierunkowo, jak również będzie wyłączona część łącznicy z DK19 w kierunku do DK2 w okolicach km 211+000. Relacje te będą zapewniona poprzez tymczasowe skrzyżowanie pomiędzy łącznicą wjazdową i zjazdową z drogi wojewódzkiej na jezdni lewej. Należy zwrócić szczególną uwagę na włączanie się do ruchu z uwagi na większą kolizyjność skrzyżowań niż w rozwiązaniu z pełnymi Łącznicami. Z uwagi na prowadzone prace na jezdni prawej zastosowano od strony robót wygrodzenia ogranicznikami skrajni U21a/b.
Na odcinku robót zostanie wprowadzone ograniczenie prędkości do 40km/h (ciąg DK19), oraz zakaz wyprzedzania.
Funkcjonowanie tej organizacji ruchu planowane jest do listopada tego roku.
Prosimy o bezpieczną jazdę i stosowanie się do oznakowania drogowego.
W okresie od 01.03.2025 do 31.03.2025 r.
Roboty Drogowe:
- Karczowanie – usuwanie drzew, krzewów i innych roślin, które przeszkadzają w budowie drogi.
- Odhumusowanie – zdejmowanie wierzchniej warstwy ziemi, by przygotować grunt pod budowę drogi.
- Wzmocnienie podłoża – poprawa jakości ziemi, na której będzie budowana droga, aby była stabilniejsza i bardziej wytrzymała.
- Przygotowanie podłoża – wyrównanie terenu i usunięcie przeszkód, aby przygotować solidną podstawę pod dalsze prace.
- Nasyp – tworzenie sztucznej warstwy ziemi w miejscach, gdzie droga ma być wyższa niż otaczający teren.
- Wykop – kopanie w ziemi, by przygotować miejsce pod drogę.
- Warstwa mrozoochronna – dodanie specjalnej warstwy, która zapobiegnie przemarzaniu gruntu w zimie, zapewniając stabilność drogi.
- Wykonanie przepustów – budowa rur, które pozwalają wodzie przepływać pod drogą, aby uniknąć jej zalania. Wykonano w czterech lokalizacjach.
Roboty Mostowe:
- Wykopy podpór – kopanie w ziemi w miejscach, gdzie będą stały podpory mostu.
- Betonowanie fundamentów – wylewanie betonu w wykopach, aby stworzyć stabilną podstawę dla podpór mostu.
- Zbrojenie fundamentów – wstawianie prętów stalowych do fundamentów, aby były wytrzymałe.
- Kolumny DSM – specjalna technika wzmacniania gruntu w miejscach, gdzie jest on słabszy.
Roboty Branżowe:
- Kolizje instalacji – przebudowa istniejących sieci, takich jak wodociągi, elektroenergetyczne i telekomunikacyjne, które muszą zostać przesunięte lub zmodyfikowane, aby nie przeszkadzały w budowie drogi.
- Przebudowa kanalizacji – budowa lub modernizacja systemów odprowadzania wody deszczowej, by woda mogła swobodnie odpływać.
- Budowa zbiorników retencyjnych – konstrukcje służące do gromadzenia wody deszczowej, by zapobiec zalaniom okolicy.
- Przebudowa rur osłonowych – instalacja specjalnych rur ochronnych, które zabezpieczają inne instalacje przed uszkodzeniem w trakcie budowy drogi.
Wprowadzenie Czasowej Organizacji Ruchu w dniu 08.04.2025 r.
W dniu 08.04.2025 r. wykonawca zadania: „Budowa drogi ekspresowej S19 Białystok – Lubartów, odc. granica woj. mazowieckiego i lubelskiego Międzyrzec Podlaski (koniec obwodnicy)” – firma STRABAG wprowadziła czasową organizację ruchu na węźle Międzyrzec Podlaski Północ (DK19 oraz DK2).
Czasowa organizacja ruchu obejmuje wyłączenie z ruchu jezdni prawej (zachodniej) DK19 z uwagi na jej przebudowę jak również wyłączenie łącznic z jezdni prawej. Ruch w obu kierunkach na odcinku w obrębie węzła odbywał się będzie jezdnią lewą (wschodnią) Relacje skrętne z DK2 na DK19 (kierunek Lublin oraz Białystok) będą zapewnione poprzez tymczasowe skrzyżowanie pomiędzy łącznicą wjazdową i zjazdową z DK19 na jezdni lewej.
Uwaga – jedna z łącznic jest na fragmencie dwukierunkowa, dlatego na oznakowanym tymczasowym zjeździe (zjazd z łącznicy dwukierunkowej na jednokierunkową) należy zachować szczególną ostrożność.
Zmiana organizacji ruchu pozwoli na rozbudowę węzła, budowę S19 oraz dostosowanie do parametrów drogi ekspresowej. Funkcjonowanie takiej organizacji ruchu planowane jest do końca tego roku.
Prosimy o bezpieczną jazdę i stosowanie się do oznakowania drogowego.