Zakres robót
Przedmiotem inwestycji jest budowa drogi ekspresowej S19 na odcinku od odc. granica woj. mazowieckiego i lubelskiego – Międzyrzec Podlaski (koniec obwodnicy). Powyższy odcinek stanowi fragment drogi ekspresowej S19 leżącej w korytarzu
komunikacyjnym VIA CARPATIA, przebiegającym m.in. przez Litwę, Polskę, Słowację, Węgry i docelowo na południe Europy. Zlokalizowany jest w województwie lubelskim, powiecie bialskim, na terenie gminy wiejskiej i miejskiej Międzyrzec Podlaski. Łączna długość odcinka objętego budową wynosi około 13,7 km.
Parametry techniczne drogi ekspresowej:
Przekrój dwujezdniowy | 2×2 |
Klasa techniczna | S (droga ekspresowa) |
Prędkość projektowa Vp | 100 km/h |
Liczba pasów ruchu | 2 x 2 x 3,5 m |
Szerokość pasa ruchu | 3,5 m |
Szerokość pasa dzielącego | 5 m |
Szerokość opaski | 0,5 m |
Szerokość pasa awaryjny | 2,5 m |
Szerokość pobocza gruntowego | 0,75 m lub większa, jeśli wynika to z warunków usytuowania urządzeń organizacji ruchu, bezpieczeństwa ruchu drogowego lub ochrony środowiska i odwodnienia |
Kategoria ruchu | KR 6 |
Obciążenie nawierzchni | 115 kN/oś |
Skrajnia pionowa | 5,0 m |
Pochylenie poprzeczne | 2,5% |
W ramach realizacji Projektu wykonane zostanie m.in.:
1. Opracowanie Dokumentacji Projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych warunków, uzgodnień, opinii, pozwoleń i decyzji administracyjnych pozwalających na realizację inwestycji.
2. Roboty przygotowawcze.
3. Roboty drogowe w zakresie:
– budowy odcinka drogi ekspresowej długości około 17,289 km,
– budowy 2 węzłów drogowych „Międzyrzec Podlaski Północ” i „Międzyrzec Podlaski Południe”
– wzmocnienia podłoża gruntowego dla uzyskania właściwych warunków posadowienia dróg i obiektów inżynierskich oraz zapewnienie stateczności skarp,
– przebudowy istniejącej sieci dróg publicznych i dróg wewnętrznych będących w kolizji z realizowaną drogą ekspresową S19 oraz obwodnicą Międzyrzeca Podlaskiego,
– budowy systemu odwodnienia drogowego,
– budowy chodników, ścieżek rowerowych, ciągów pieszo – rowerowych i zatok autobusowych,
– budowy wzdłuż drogi ekspresowej S19 oraz obwodnicy Międzyrzeca Podlaskiego dróg dojazdowych obsługujących przyległy teren wraz ze zjazdami na przyległe działki,
– budowy wjazdów, zjazdów i przejazdów awaryjnych,
– wykonania organizacji ruchu i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego.
4. Budowa obiektów inżynierskich.
5. Budowa przepustów drogowych o funkcji hydrologicznej, ekologicznej i mieszanej.
6. Przebudowa cieków wodnych oraz istniejących u
7. Wycinka istniejącej zieleni oraz przeniesienie roślin objętych ochroną.
8. Roboty branżowe związane z przebudową kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury nad i podziemnej.
9. Przebudowa infrastruktury kolejowej w tym: urządzeń elektroenergetycznych, urządzeń sterowania ruchem, urządzeń telekomunikacyjnych i sieci trakcyjnej związaną z likwidacją kolizji.
10. Wykonanie urządzeń ochrony środowiska.
11. Wykonanie wszelkich robót związanych z przebudową i rozbiórką elementów kolidujących z inwestycją (w tym budynków i budowli).
12. Wykonanie pełnej rekultywacji terenów zajętych przez zaplecza techniczne i socjalne, place budowy, drogi na czas budowy i inne.
13. Przywrócenie dróg publicznych użytkowanych przez Wykonawcę w czasie budowy do stanu nie gorszego niż przed rozpoczęciem budowy, w tym zimowe utrzymanie.
14. Wszelkie roboty wynikające z konieczności podłączenia obwodnicy do istniejącego układu komunikacyjnego wraz z remontem nawierzchni dróg przekazywanych samorządom po oddaniu obwodnicy do użytkowania i zmianą organizacji ruchu.
15. Zapewnienie dojazdu do wszystkich działek sąsiadujących z projektowanym pasem drogowym przez cały czas trwania budowy.
16. Wykonanie wszelkich innych robót i opracowań jakie okażą się niezbędne dla zoptymalizowania i zrealizowania inwestycji.
17. Uzyskanie decyzji administracyjnych pozwalających na użytkowanie inwestycji